10 Aralık 2010 Cuma

Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu, Erzurum'da

Bakan Çubukçu 'Biz hiçbir gencimizi yatacak yer sıkıntısı, giysi eksikliği ve ulaşım sıkıntısından dolayı eğitim hakkından mahrum kalmaması için ülkemizin kaynaklarını seferber ettik. Hiçbir çocuğumuzun gelecek hayallerinden kopmaması için mücadele ediyoruz.' dedi.

 

09.12.2010

Bakan Çubukçu, Milliyet Gazetesi'nin başlattığı 'Baba Beni Okula Gönder' kampanyası kapsamında, hayırsever iş adamı Erol Üçer tarafından Çat Yolu'nda yaptırılan Erol Üçer Kız Öğrenci Pansiyonu'nun açılış törenine katıldı. Bakan Çubukçu, açılış töreninde yaptığı konuşmada, hükümetin çocukların geleceği adına büyük yatırımlar yaptığını belirterek, ''Hükümetimizin en önemli gündem maddesi eğitim olmuştur'' dedi. Özellikle kız çocuklarının okullaşması için ciddi çalışmalar yapıldığını anlatan Bakan Çubukçu, erkek çocuklarıyla kız çocuklarının okullaşma oranları arasındaki farkın yüzde 1'in altına düşmüş olmasının son derece sevindirici olduğunu vurguladı. Kız çocuklarının eğitime katılımının sağlanmasının önemine değinen Bakan Çubukçu, şunları kaydetti: ''Kız çocuklarının okullaşmasının önündeki en büyük engelin, kız çocuklarının eğitim görmemesi gerektiği yönündeki olumsuz toplumsal gelenekler ve değer yargıları olduğunu biliyoruz. Bunu kırmak için başlatılan en önemli kampanyalardan birisi 'Baba Beni Okula Gönder' kampanyası. Bulunduğum noktayla ilgili değerlendirme yaptığım zaman, özellikle hiçbir şekilde ayrımcılığa uğramayan bir babanın kızı olarak, en çok onun bana olan güveni olarak açıklamıştım. Babalar kızlarına güvenirlerse o kızların yapamayacağı, başaramayacağı hiç bir şey yok.
Kız Çocuklarının Eğitiminde Kritik Eşik, Ortaöğretim
Yoksulluk, şiddet, istismar ve geri kalmışlık gibi toplumsal sorunların çözümünde eğitimli kadınlara ihtiyaç duyulduğuna işaret eden Bakan Çubukçu, şöyle devam etti: ''Kız çocuklarının okullaşmasında sorun olan bölgelerde incelemeler yapıldı. En önemli sorunun yurt sıkıntısı olduğu belirlendi. Kız yurtlarını çok önemsiyorum. Pansiyonlarımızın açılışı, bir bina açılışı gibi algılanmasın. Bu pansiyonlar, kız çocuklarımızın yaşam alanı, gelecek adına hayallerini büyüttüğü mekanlar olacak. Pansiyonlarda yetişecek kızlarımız, hem kendi hayallerini gerçekleştirecekler hem de ülkemizin hayallerine hizmet edecekler. Kız çocuklarının eğitiminde kritik eşik orta öğretim. Ortaöğretime devam edenler, yüksek öğretime de devam ediyorlar. Dolayısıyla ortaöğretim alanında yapılan çalışmalar, yürekten desteklenmesi gerekir.'' Milliyet Gazetesi'nin başlattığı söz konusu kampanyada, çeşitli kuruluşlar tarafından 20 yurt yapıldığını ve 2 bölgede derslik yapımının tamamlandığını belirten Bakan Çubukçu, sözlerini şöyle tamamladı: ''Bu yurtlar, konforlu. Yurtlarımızda açık büfe uygulaması var. Anadolu'nun en ücra ilinde çocuklarımız açık büfeyle kahvaltılarını yapacaklar. Bu kampanyalar neticesinde eğitime erişemeyen çocuklarımızın eğitime erişebilmeleri için bu yıl taşıma ücretlerini de biz karşılıyoruz. Biz hiçbir gencimizi yatacak yer sıkıntısı, giysi eksikliği ve ulaşım sıkıntısından dolayı eğitim hakkından mahrum kalmaması için ülkemizin kaynaklarını seferber ettik. Hiçbir çocuğumuzun gelecek hayallerinden kopmaması için mücadele ediyoruz.
Konuşmaların ardından Bakan Çubukçu açılışını Erzurum Valisi Öztürk ve Hanzade Doğan Boyner ile yaptığı 100 yatak kapasiteli Erol Üçer Kız Öğrenci Pansiyonu'nu gezdi.
Bakan Çubukçu, Hüseyin Avni Ulaş Lisesi'nin Açılış Törenine Katıldı
Erzurum'da gezi ve incelemelerini sürdüren Bakan Çubukçu, Palandöken ilçesinde Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yaptırılan 24 derslikli Hüseyin Avni Ulaş Lisesi'nin açılış törenine katıldı. Bakan Çubukçu, törende yaptığı konuşmada, açılan her okulun eğitim yolunda ulaşmak istenen hedeflere Türkiye'yi biraz daha yaklaştırdığını kaydetti. İnsana yapılan yatırımın en önemli yatırım olduğu bilinciyle hareket ettiklerini ifade eden Bakan Çubukçu, şunları söyledi: ''Şehirlerin kalkınması ancak eğitim alanında yapılan yatırımlarla mümkündür. Ülkemizin gelecekle ilgili hedeflere ulaşması, öğrencilerimizin kaliteli eğitim almasına bağlı. Erzurum'un eğitimi de daha iyi noktaya ulaşacağı süreçten geçiyor. Bu ilimizdeki okullaşma oranında önemli ilerleme kaydetmiş durumdayız. Okullaşma oranı, ilköğretimde yüzde 96,25, orta öğretimde ise yüzde 48,65'e ulaşmış durumda. Bizim buradaki öncelikli görevimiz orta öğretimdeki okullaşma oranını artırmak.'' Bakan Çubukçu, daha sonra açılışını yaptığı ve 176 öğrencisi bulunan Hüseyin Avni Ulaş Lisesi'nde incelemelerde bulundu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder