8 Aralık 2010 Çarşamba

Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu "Beyaz Bayrak Ödül Töreni"ne Katıldı


Bakan Çubukçu, 'Hedefimiz her okulumuzun temizlik ve hijyen konusunda bu okullarımızın sahip olduğu standardı yakalamasıdır. Çocuklarımızın akıl, ruh ve duygu yönünden olduğu kadar bedensel olarak da sağlıklı olmaları her eğitimcinin amacı olmalıdır' dedi.


08.12.2010

Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğünce organize edilen Beyaz Bayrak Ödül Töreni'ne katılan Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu, ''Beyaz Bayrak Projesi çerçevesinde yürütülen çalışmalarla ülkemiz genelinde 2 bin 553 okulumuz beyaz bayrak ile ödüllendirildi. Başkent Ankara'da ise beyaz bayraklı toplam 433 okulumuz bulunuyor'' dedi.
 
Okulların, birer eğitim ve öğrenme ortamı olması yanında öncelikle yaşama alanı olduğunu vurgulayan Bakan Çubukçu, insanların gündelik yaşamlarının önemli bir kısmının geçtiği bu alanların ihtiyaç ve talepler dikkate alınarak hazırlanmasının önem taşıdığını belirtti. Eğitim ortamının öğrenci başarısının en önemli yardımcılarından biri olduğunu ifade eden Bakan Çubukçu, ''Bu kapsamda fiziki altyapının her yönüyle iyileştirilmesi ve geliştirilmesi amacına uygun olarak, sağlık, estetik, ergonomik ve pedagojik esasların dikkate alındığı öğrenme-öğretme ortamları oluşturmaya çalışıyoruz. Hepimizin ortak çabasıyla okullarımızın sportif, kültürel, sanatsal ve teknolojik her tür donanımlarının sağlanarak birer yaşam alanına dönüşmesi hedefine ulaşacağımıza inancım sonsuz'' diye konuştu. Okulların öğrenciler, öğretmenler ve veliler için bir cazibe merkezi haline getirilmesi amacıyla geçen sene belirledikleri İlköğretim Kurumları Standartlarına değinen Bakan Çubukçu, destek hizmet alanı ile ilgili standartların sağlık, güvenlik, temizlik ve beslenme konularını içerdiğini belirtti. Bakan Çubukçu, bu eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde İlköğretim Kurumları Standartları'nı yurt genelinde, tüm ilköğretim okullarında uygulamaya geçirmeyi planladıklarını söyledi.
 
Çocukların beden ve ruh sağlığını korumanın, geliştirmenin, yaşam kalitesini yükseltmenin, temizlik ve hijyen konusunda yeterli eğitim almış sağlıklı nesiller yetiştirmenin önemine değinen Bakan Çubukçu, ''Öğrencilerimiz öncelikle hijyenik bir ortamda eğitim-öğretimlerini sürdürmeliler. Çünkü sağlıklı bireyler, sağlıklı ortamlarda yetişir'' dedi. ''Beyaz Bayrak'' projesinin Sağlık Bakanlığı ve MEB arasında imzalanan protokolle 2006 yılında uygulamaya başladığını anımsatan Bakan Çubukçu, projenin amacının toplum sağlığını korumak, geliştirmek, yaşam kalitesini yükseltmek ve temizlik-hijyen konusunda yeterli eğitim almış nesiller yetiştirmek için, belli kriterler esas alınarak okul sağlığını iyileştirme ve ödüllendirmeyle bunu teşvik etmek olduğunu söyledi. Bakan Çubukçu, ''Bu yıl sona eren, ancak devam ettirmeyi düşündüğümüz proje çerçevesinde yürütülen çalışmalarla bugün itibarıyla ülkemiz genelinde 2 bin 553 okulumuz Beyaz Bayrak ile ödüllendirildi. Başkent Ankara'da ise beyaz bayraklı toplam 433 okulumuz bulunuyor. Hedefimiz her okulumuzun temizlik ve hijyen konusunda bu okullarımızın sahip olduğu standardı yakalamasıdır. Çocuklarımızın akıl, ruh ve duygu yönünden olduğu kadar bedensel olarak da sağlıklı olmaları her eğitimcinin amacı olmalıdır'' diye konuştu. Türkiye genelinde yürütülen proje sonunda çocukların evleri dışındaki yuvaları olan okulların azami temizlik standardına sahip olmalarını istediklerini ifade eden Bakan Çubukçu, bu konuda gerek öğrencilerin gerekse öğretmen ve idarecilerin üst düzeyde gayret göstereceklerine inandığını aktardı. Ankara'da eğitime yapılan yatırımın ve alınan sonuçların sembolik bir anlamı olduğunu belirten Bakan Çubukçu, Ankara'nın ''eğitimin de başkenti olma'' hedefine doğru hızla ilerlediğini ve birçok alanda Türkiye ortalamasının üzerinde gelişmeler gösterdiğini kaydetti.


Türkiye'deki beyaz bayrak sahibi okulların yaklaşık beşte biri'nin Ankara'da bulunduğu bilgisini veren Bakan Çubukçu, ''Ankara'nın özürlü eğitiminde çeşitli özür gruplarına yönelik 29 özel eğitim okuluna ilk defa bu yıl 5 özel eğitim okulunun katılmasıyla, yaklaşık yüzde 18'lik bir kapasite artışıyla bu alandaki ihtiyacının tamamen karşılandığını vurgulamak isterim'' dedi. Bakan Çubukçu, Başkent'te toplam 13 bin 567 öğrenciye engeline uygun eğitim ortamında özel hizmet eğitimi verildiğini belirtti.

Konuşmaların ardından Bakan Çubukçu, beyaz bayrak almaya hak kazanan 10 okulun idarecisine ''Beyaz Bayrak Sertifikası'', ''Pirinç Levha'' ve ''Beyaz Bayrak''larını takdim etti. Törende, 158 okula ödül verildi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder